Смертна кара?!

На просторах інтернету натрапила на оцей жах!

ЗАКОН УКРАЇНИ

Про внесення змін до деяких законодавчих актів України
(щодо впровадження смертної кари як виду покарання)

Верховна Рада України постановляє:

І. У Кримінальному кодексі України (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2001, № 25-26 ст.131):
1. Частину п’яту статті 12 викласти в такій редакції:
“5. Особливо тяжким злочином є злочин, за який передбачене основне покарання у виді штрафу в розмірі понад двадцять п’ять тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, позбавлення волі на строк понад десять років, довічного позбавлення волі або смертної кари”.
2. Доповнити статтю 51 пунктом 13 такого змісту:
“13) виняткова міра покарання – смертна кара”.
3. Доповнити частину першу статті 52 після слів “довічне позбавлення волі” словами “смертна кара”.
4. Доповнити кодекс статтею 641 такого змісту:
“Стаття 641. Виняткова міра покарання — смертна кара
1. Як виняткова міра покарання допускається застосування смертної кари – розстрілу – за вчинення особливо тяжких злочинів у випадках, спеціально передбачених в Особливій частині цього Кодексу.
2. Смертна кара не застосовується до осіб, що вчинили злочини у віці до 18 років та осіб у віці понад 65 років, а також до жінок, що були у стані вагітності під час вчинення злочину або на момент постанови вироку.
3. Справи про злочини, за вчинення яких передбачена смертна кара, розглядаються судом за участю присяжних”.
5. У статті 115 останній абзац викласти у такій редакції:
“карається позбавленням волі на строк від десяти до п’ятнадцяти років або довічним позбавленням волі, або смертною карою, з конфіскацією майна у випадку, передбаченому пунктом 6 частини другої цієї статті”.
6. Частину четверту статті 187 викласти у такій редакції:
“4. Розбій, спрямований на заволодіння майном у великих чи особливо великих розмірах, —
карається позбавленням волі на строк від восьми до п’ятнадцяти років із конфіскацією майна”.
7. Доповнити статтю 187 пунктом 5 такого змісту:
“5. Розбій, вчинений організованою групою, або поєднаний із заподіянням тяжких тілесних ушкоджень, —
карається позбавленням волі на строк від дев’яти до п’ятнадцяти років, довічним позбавленням волі, або смертною карою, із конфіскацією майна”.
8. У статті 257 останній абзац викласти у такій редакції:
“караються позбавленням волі на строк від п’яти до п’ятнадцяти років або довічним позбавленням волі, або смертною карою, з конфіскацією майна”.
9. У частині третій статті 258 останній абзац викласти у такій редакції:
“караються позбавленням волі на строк від десяти до п’ятнадцяти років або довічним позбавленням волі, або смертною карою”.
10. У частині третій статті 307 останній абзац викласти у такій редакції:
“караються позбавленням волі на строк від дев’яти до п’ятнадцяти років або довічним позбавленням волі, або смертною карою, з конфіскацією майна”.
ІІ. У Кримінально-виконавчому кодексі України (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2004, № 3-4, ст. 21 ):
1. Доповнити Кодекс розділом IV-А “ВИКОНАННЯ ПОКАРАННЯ У ВИДІ СМЕРТНОЇ КАРИ” такого змісту:
“ГЛАВА 22-1. ПОРЯДОК І УМОВИ ВИКОНАННЯ ПОКАРАННЯ У ВИДІ СМЕРТНОЇ КАРИ
Стаття 151-3. Загальні положення виконання покарання у виді смертної кари
1. У разі звернення засудженого із клопотанням про помилування виконання вироку суду призупиняється до ухвалення рішення Президентом України.
2. Засуджені до смертної кари до виконання покарання утримуються у виправних колоніях максимального рівня безпеки. Вони тримаються окремо від інших засуджених, які відбувають покарання у виправних колоніях даного виду.
3. Засуджені до смертної кари до виконання покарання розміщуються в приміщеннях камерного типу по одній особі і носять одяг спеціального зразка.
Стаття 151-4. Права і обов’язки засуджених до смертної кари
1. Після набрання вироком суду законної сили засуджений до смертної кари має право звернутися із клопотанням про помилування.
2. Окрім прав, передбачених статтею 8 цього Кодексу, засуджений до смертної кари має право:
одержувати інформацію і роз’яснення про умови і порядок виконання покарання у виді смертної кари;
отримувати медичну допомогу і лікування, в тому числі платні медичні послуги за рахунок особистих грошових коштів чи коштів рідних та близьких;
розпоряджатися грошовими коштами, придбавати, володіти і розпоряджатися предметами, речами, виробами;
здійснювати листування з особами, які знаходяться за межами колоній, вести з ними телефонні розмови;
одержувати і відправляти посилки, бандеролі, грошові перекази, одержувати передачі;
зустрічатися з родичами та іншими особами;
подавати пропозиції, заяви і скарги в усній чи письмовій формі від свого імені і з питань, що стосуються їх особисто;
придбавати, користуватися і зберігати предмети першої потреби, періодичні видання, літературу, продукти харчування;
одержувати правову допомогу від адвокатів або інших фахівців у галузі права, які за законом мають право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи.
Засудженим надається щоденна прогулянка тривалістю одна година.
3. Засудженим можуть надаватися й інші права, реалізація яких не суперечить меті покарання, порядку і умовам виконання та відбування покарання.
4. Окрім обов’язків, передбачених статтею 9 цього Кодексу, засуджений до смертної кари зобов’язаний:
дотримуватися норм, які визначають порядок і умови відбування покарання, правомірних взаємовідносин з персоналом колонії та іншими особами;
утримувати в чистоті і порядку приміщення, дбайливо ставитися до майна колонії;
виконувати всі законні вимоги персоналу колонії;
дотримуватися санітарно-гігієнічних норм;
дотримуватися вимог пожежної безпеки.
5. Засудженим забороняється:
самовільно залишати колонію, порушувати лінію охорони;
спілкуватися із засудженими та іншими особами з порушенням встановлених правил ізоляції, звертатися до них з проханням про виконання незаконних дій;
придбавати, виготовляти, зберігати і використовувати гроші, цінності, предмети, речі, речовини і вироби, заборонені до використання в колонії;
продавати, дарувати або відчужувати в інший спосіб на користь інших осіб предмети, вироби і речі, які перебувають в особистому користуванні;
заподіювати собі тілесні ушкодження, в тому числі і з допомогою іншої особи, завдавати шкоду своєму здоров’ю з метою ухилення від відбування покарання або виконання встановлених обов’язків;
завдавати шкоду державному, комунальному майну, майну інших юридичних чи фізичних осіб, у тому числі майну інших засуджених, створювати загрозу заподіяння шкоди такому майну;
вживати спиртні напої, наркотичні засоби, психотропні речовини або їх аналоги чи інші одурманюючі засоби;
чинити опір законним діям персоналу колонії, перешкоджати виконанню ним своїх службових обов’язків, підбурювати до цього інших засуджених;
вживати нецензурні та жаргонні слова, давати і присвоювати прізвиська;
самовільно залишати призначені для перебування ізольовані територію або приміщення.
Стаття 151-5. Порядок виконання смертної кари
1. Покарання у виді смертної кари виконується непублічно шляхом розстрілу. Виконання смертної кари щодо декількох засуджених проводиться окремо у відношенні кожного за відсутності інших.
2. При виконанні смертної кари присутні прокурор, представник установи, у якої виконується смертна кара, і лікар.
3. Настання смерті засудженого констатується лікарем. Про виконання вироку суду складається протокол, який підписується особами, зазначеними в частині другій цієї статті.
4. Адміністрація установи, у якій виконана смертна кара, зобов’язана довести до відома про виконання покарання суд, який виніс вирок, а також одного з близьких родичів засудженого. Тіло для поховання не видається й про місце його поховання не повідомляється”.

III. У Кримінальному процесуальному кодексі України (Голос України від 19.05.2012, № 90-91):
1. Частину першу статті 31 викласти у такій редакції:
“1. Кримінальне провадження в суді першої інстанції здійснюється професійним суддею одноособово, крім випадків, передбачених частинами другою, третьою, четвертою та десятою цієї статті”.
2. Доповнити статтю 31 частиною четвертою такого змісту:
“4. Кримінальні справи про злочини, за які законом передбачена можливість призначення смертної кари як виду покарання, у суді першої інстанції розглядається судом у складі трьох професійних суддів за участю суду присяжних”.
Відповідно частини 4,5,6,7,8,9,10 статті 31 вважати частинами 5,6,7,8,9,10,11.
3. Відповідно частину четверту статті 31 викласти як частину п’яту статті 31 у такій редакції:
“5. Кримінальне провадження в апеляційному порядку здійснюється колегіально судом у складі не менше трьох професійних суддів, крім випадків, передбачених частиною десятою цієї статті, при цьому кількість суддів має бути непарною”.
4. Відповідно частину п’яту статті 31 викласти як частину шосту статті 31 у такій редакції:
“6. Кримінальне провадження в касаційному порядку здійснюється колегіально судом у складі не менше трьох професійних суддів, крім випадків, передбачених частиною десятою цієї статті, при цьому кількість суддів має бути непарною”.
5. Доповнити статтю 534 частиною шостою такого змісту:
“6. Покарання у виді смертної кари не підлягає виконанню раніше, ніж через шість місяців з дня набрання вироком законної сили, а при розгляді справи в касаційному порядку – з дня прийняття рішення відповідним судом”.
ІV. Цей Закон набуває чинності з дня його опублікування.

Голова Верховної Ради
України В.В. Рибак

.

Смертна кара?!: 47 комментариев

  1. «…засуджений до смертної кари зобов’язаний:…»
    =========================
    А если не будет выполнять?

  2. Кстати, там есть ссылочка на заключение экспертного управления: «Узагальнюючий висновок: за результатами розгляду в першому читанні законопроект доцільно відхилити.
    Керівник Головного управління В. І. Борденюк»

  3. Споглядаючи за традиціями «прийняття» «законів» в нашій державі, особливо в останні роки, я не впевнений, що цей висновок щось гарантує. І в комітеті можна й не розглядати. Та й голосувати не обов’язково. Хтось підніме руки, а скажуть, що проголосувало 320 депутатів. Принаймні, такий хід подій можливий.

    Але з висновком погоджусь.

  4. Хотелось полюбопытствовать,но узнав,что речь идет не о ПРИНЯТОМ законе,а ПРОЕКТЕ,что эксперты предложили его отменить,приняв во внимание,что ,он противоречит Конституции и следовательно,процедура его принятия будет сложной(если до этого дойдет дело),а есть еще Конституционный суд,то пришлось констатировать:much ado about nothing

  5. В 2009 году число приговорённых к смертной казни преступников в США было равно 106. Это самое низкое число со времени восстановления смертной казни как высшей меры наказания в 1976 году. Самое большое число смертных приговоров было в 1994 году — 328.[26] В 2011 году казнь Троя Дэвиса, которого многие считали невиновным, привлекла особое внимание во всём мире к применению смертной казни в США.

  6. С точки зрения оппозиции у нас нет судебной системы ,Конституции,КС.Их нет потому,что она не у власти.Поэтому тотальная дискредитация государственных учреждений оппозицией и подконтрольными ей СМИ вернется бумерангом к тем силам,которые придут на смену ПР.Вот почему у нас по-сути нет выбора-как бы мы не доверяли государству,мы обязаны оставаться в правовом поле,выполнять законы и стремиться,чтобы они находились под контролем общества .Героизация уличной демократии превратит ее в фактор постоянной нестабильности в стране.Вот почему она «уличная»-она выводит и будет выводить людей за РАМКИ ЗАКОНА(что сейчас мы наблюдаем в Киеве)политическая целесообразность как оправдание уличного беззакония подрывает всякие основания для построения правового государства о связанного с ним гражданского общества.Если мы требуем законности от государства,то и сами должны ему следовать,как бы трудно это не было бы.Именно так формируется гражданское ,то есть ответственное за свои поступки,общество.

  7. З точки зору здорового глузду, КС, який приймає протилежні рішення з інтервалом в декілька місяців чи тижнів, КС, який своїм рішенням ЗМІНЮЄ КОНСТИТУЦІЮ — не виконує свою функцію. Тут ні до чого опозиція. Так думають не тільки політики, а ще люди, які просто аналізують те, що відбувається.

    Коли приймаються показово неправові рішення — це пояснює ціну формальної установи з формальною назвою.

    Тепер стосовно дотримання законів всіма, починаючи з рядових. Абсолютно згоден, це необхідно. Однак, коли рядові звичайні громадяни дотримуються суворо законів, а верхівка — плює на них, тоді це не громадянське суспільство. Це гіпотетична модель, у нас «внизу» також не так вже й добре із дотриманням законів.

    Я про інше — не можна казати, що достатньо тільки нам домовитися та дотримуватися законів. Щоб спрацювало, закони мають поважати всі. Мабуть, ПОЧИНАЮЧИ з Президента, міністрів, депутатів тощо. Бо їхня діяльність має більший вплив на решту.

  8. Майдан или уличная демократия,порождают демократию?
    Вот свидетельство:
    Главный редактор украинского оппозиционного проекта «Гром TV» Андрей Павловский рассказал о «комнате пыток» в стане украинской оппозиции
    Существование комнаты для допросов и избиений в подземельях КГГА считалось одной из легенд майдана. Почему вы уверены, что это не вымысел, а реальность?

    — «Комната пыток» действительно существует, я ее видел. Кроме того, это подтверждает и главный герой моего расследования — пострадавший от издевательств активист майдана Владимир Яременко. Об этом говорят и многие другие жители майдана. Просто они не предавали произошедшее с ними огласке. Одни просто не знали, как и кому сообщить, что стали жертвами пыток. Другие боялись, что их самих посчитают врагами майдана. Я сам был свидетелем того, как пьяных, пойманных на площади, объявившей сухой закон, не выводили за периметр, а зачем-то заводили в арендованный штабом протестов Дом профсоюзов. Это навело на мысль о существовании некоего внутреннего репрессивного отдела на территории майдана. Жертвы избиений подтвердили мои догадки.
    Читайте далее: http://izvestia.ru/news/564137#ixzz2qqn7MDeq

    Читайте далее: http://izvestia.ru/news/564137#ixzz2qqmAfwcn

  9. З точки зору здорового глузду, КС, який приймає протилежні рішення з інтервалом в декілька місяців чи тижнів, КС, який своїм рішенням ЗМІНЮЄ КОНСТИТУЦІЮ – не виконує свою функцію. Тут ні до чого опозиція. Так думають не тільки політики, а ще люди, які просто аналізують те, що відбувається.
    О каких решениях КС идет речь? Мне кажется,в Ваших рассуждениях господствует абсолютизация,крайности.Нельзя утверждать,что ВСЕ решения КС антиконституционны.НЕльзя сказать,что все судьи взяточники.
    Коли приймаються показово неправові рішення-Приведите пример «показательной порки».
    И главное.Сегодня мы наблюдаем тотальную критику государства.Я уже говорил,что эта критика может вернуться бумерангом.Она значительно усложнит жизнь новым властям,поскольку сложится практика,если угодно ,традиция всю ответственность перекладывать на плечи государства.Само общество должно быть самокритичным и ответственным за свои поступки.Сегодня мы наблюдаем рецидив государственного патернализма:нам все обязано государство и именно оно во всем виновато.А общество? Его инициатива-Майдан.Внизу,в следующем посте прочитайте о комнате пыток Майдана.Кто за это будет отвечать,опять государство?
    «Комната пыток» действительно существует, я ее видел. Кроме того, это подтверждает и главный герой моего

  10. Ви особисто бачили кімнату тортур? Дивно. Я читав Ваш коментар про неї. Гром-ТВ не є опозиційним телеканалом. Вже багато неточностей. Я дуже сумніваюсь в наявності такої «кімнати». В разі, якщо вона таки існує — відповідати мають ті, хто її влаштовував та діяв там. Але звучить дуже неправдоподібно. Думаю, чергова вигадка.

    Стосовно рішень КС — перший приклад, це рішення, яке дозволило сформувати так звану більшість з депутатів без фракцій. Напередодні якого КС приймав протилежне рішення з того ж питання. Другий приклад — це зміна Конституції України рішенням КС, замість законної зміни голосами 2/3 депутатів Верховної Ради. І я не писав, що всі рішення КС неконституційні.

    Але наявність показових протиправних, які я вже другий раз наводжу — пояснюють ціну даної установи.

  11. До речі, не пишіть більше, ніж одне посилання на інтернет-ресурси в одному коментарі. Бо тоді автоматично цей коментар очікує узгодження. Я-то зміг його прочитати в коментарях, а незареєстрованим його не видно.

  12. Символично :такой законопроэкт появился после введения в действие известных законов,которые могли родиться в мозгах нардепов,которых нет!Видите.как теперь необходимо писать?)Этот законопроэкт является последним гвоздём в гроб сближения Украины с ЕС.

  13. А зачем писать » что эксперты предложили его отменить..» и т.д. , ведь главное ляпнуть, что такое подавалось и распиарить эту новость. А то, что данный законопроект подан за № 2128 подан был 30.01.2013 , так это дело другое ….

  14. Для особо одаренных, данный законопроект был подан 30.01.2013, ровно год назад !!! http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=45589.
    Ну никак после типа введения в действие известных законов, которые кстати вступают в силу после опубликования в соответствующих печатных органах. Или это тоже необходимо пояснять для особо разбирающихся в законотворчестве ?

  15. Его вообше не должны допускать к обсуждению.Нарушается Конституция.Хотя..Чего стоит р-ам с к-ми развалить всё,что только можно..

  16. Вообще то, нормальные люди прежде чем излагать что-то, иногда думают 🙂

  17. «Законопроект был подан еще в прошлом году, но лежал мертвым грузом. Однако на минувшей неделе спикер Рыбак получил указание ускорить принятие законопроекта без рассмотрения в комитетах, т.е. с нарушением Регламента.»

    http://uainfo.org/blogosphere/politika/262778-dumaete-yanukovich-budet-kormit-vragov-v-konclageryah-hy-vnesen-proekt-o-vozrate-smertnoy-kazni-v-n-zb.html

  18. Порождает ли уличная демократия законность?
    1.По какому праву оппозиция объявляет досрочные выборы президента?
    «Кличко: оппозиция объявляет досрочные выборы президента Украины»
    2.По какому праву народный депутат А. Турчинов на Майдане Незалежности призвал начать формирование новой вертикали власти?
    Депутат призвал не признавать «так называемые законы, принятые Верховной Радой 16 января», -по какому праву депутат призывает к правовому нигилизму?
    Также начать формирование новой вертикали власти.
    «Решили создать Народную Раду, поручить Народной раде начать формирование Народного Правительства и всей вертикали власти», — процитировал резолюцию Народного вече.
    Формирование двоевластия законно?
    Кого представляет народное вече? Его действия не ведут ли к расколу страны?

  19. Насколько я понял,запись из соцсетей? То есть,по выражению Карасева-«народная журналистика»? Можно доверять этой записи:»был подан еще в прошлом году, но лежал мертвым грузом. Однако на минувшей неделе спикер Рыбак ПОЛУЧИЛ УКАЗАНИЕ(от кого,кому это стало известно.-Alex..) ускорить принятие законопроекта без рассмотрения в комитетах, т.е. с нарушением Регламента.-?!
    «

  20. Можно ли доверять этому источнику? На каком основании?

  21. Ні, повністю довіряти цьому джерелу я б не став. А от в найближчому майбутньому ми зможемо подивитися, чи подано цей законопроект на розгляд у ВР.

  22. Ага, я минулої весни бачила які в нас є суди!А головне ж чесні,справедливі, незаангажовані і не підкупні судді. (я про довибори в обл.раду)

  23. Фред, большое спасибо, я учту Ваши пожелания! А Вам советую читать внимательно == На минувшей неделе спикер Рыбак получил указание ускорить принятие законопроекта о введении смертной казни без рассмотрения в комитетах, т.е. с нарушением Регламента.»
    http://uainfo.org/blogosphere/politika/262778-dumaete-yanukovich-budet-kormit-vragov-v-konclageryah-hy-vnesen-proekt-o-vozrate-smertnoy-kazni-v-n-zb.html

  24. Товарищи, я не пресс-секретарь ВРУ! Нашла информацию,возмутило ее содержание и поделилась с вами. Я надеюсь, на смертную казнь мой пост не потянет?

  25. Товарищи, я не пресс-секретарь ВРУ! Нашла информацию,возмутило ее содержание и поделилась с вами.
    ============================
    Та нормально все. Ти особисто тут нічого не стверджуєш. В заголовку посту — питання. А далі текст законопроекту та твоє оціночне судження до самого тексту.

    Може тут є роботи, які вивіряють кожен текст, пишуть його якісно та професіонально, бо це (хто зна?) оцінюється та оплачується? Але у нас, звичайних живих людей, є право ставити питання, уточнювати те, що з’являється в мережі.

    До речі, якщо цей законопроект не стане законом — не думаю, що ти дуже засмутишся. 🙂

  26. На минувшей неделе спикер Рыбак получил указание ускорить принятие законопроекта о введении смертной казни без рассмотрения в комитетах, т.е. с нарушением Регламента.
    ———————————————
    Оксана, невже користувач v_n_zb з ЖЖ настільки авторитетна персона, щоб довіряти його словам настільки безоглядно ? :yahoo:

    Мені не хочеться говорити менторським тоном, але мені здається, що для будь-кого, хто хоч трохи вміє аналізувати і розуміється на сучасних реаліях, абсолютно очевидно, що не лише прийняття, а й навіть розгляд «законопроекту» абсолютно неможливий навіть за нинішнього правлячого режиму.

  27. Руслане, я повторюсь — Я виклала цю інформацію для того, щоб обговорити і її достовірність також! І інформація взята не лише з ЖЖ, хотілося почути саме думки щодо такого законопроекту, а не читати докори в свій город за типу констатацію факту.

  28. Андрію, повторюся, це саме той випадок, коли навіть обговорення є абсолютно безглуздим.. 🙂

  29. Руслане, при всій повазі …- якщо так вважаєте то не обговорюйте абсолютно безглузді пости

  30. Ото вже напали:))) співбложники. Я власне прочитала думки тих людей яких хотіла почути, а до найманої робочої сили акул-пера мені нема діла. Я пояснила,що просто поділилась інформацією з нету, а якщо для когось це видалося провокацією то я тут при чому? Лікуйте нерви, панове! :bye:

Добавить комментарий