Василь Сухомлинський: великий Кіровоградець, людина планетарного масштабу

Я вважаю, що великим кіровоградцем є Василь Олександрович Сухомлинський -педагог, який створив унікальну виховну систему, основою якої є розкриття індивідуальностей кожної дитини та виховання активного громадянина своєї держави. В. О. Сухомлинський — автор 41 монографії і брошури, більше 600 статей, 1200 оповідань і казок. Твори В. Сухомлинського видані 53-а мовами світу, загальним тиражем майже 15 млн. примірників. Книга «Серце віддаю дітям» перекладена на 30 мов та стала своєрідним підручником для педагогів.

     Такі погляди на виховання актуальні сьогодні в усьому світі, тому виховна система Сухомлинського активно запроваджується в багатьох країнах.

В. О. Сухомлинський – людина планетарного масштабу, але до останнього дня був патріотом своєї малої батьківщини, працював директором Павлиської середньої школи протягом 23-х років,  незважаючи на багаточисельні пропозиції щодо більш престижної роботи. Також належав до лав інтелігентів-шестидесятників, які намагались чинити опір радянській  системі виховання.

В. О. Сухомлинський  — великий Кіровоградець тому, що його виховна система широко запроваджується її  в кожній школі Кіровограда під час уроків та в позакласній роботі. Частинка педагогічної мудрості В.О. Сухомлинського,  вкладена в розвиток активної громадянської позиції, патріотизму і любові до свого рідного міста кожного школяра та вихованця дошкільного закладу м. Кіровограда,  а його казки є засобом   донесення до дітей основ людської моралі.

Василь Сухомлинський: великий Кіровоградець, людина планетарного масштабу: 17 комментариев

  1. Личность. безусловно, планетарная. Но есть определенная проблема — притягателен ли для иностранцев, непедагогов с других городов Украины. Тут, Наташа, у Вас сложная задача….

  2. НАдо иметьсвое мнение, а не оглядываться все время на то, что скажут иностранцы.

  3. согласен с Виталием. Но может, совместить??

  4. Педадогическая система Сухомлинского активно применяется в нескольких десятках стран Европы и Азии. Ежегодно иностранные делегации приезжает, чтобы именно здесь, на родине великого педагога познакомиться ближе с его творчеством. И совсем свежий пример: в Китае совсем недавно выдано полное собрание его сочинений.

  5. Немає жодних сумнівів, що Василь Сухомлинський великий Кіровоградець і людина планетарного масштабу. По — перше, творчість В. Сухомлинського дійсно багатогранна, багатоаспектна, невичерпна і містить відповіді на багато питань, які хвилюють учителя сьогодні. По — друге, він зміг у собі майстерно поєднати вченого і педагога-практика, творчо мислячого вихователя, високоосвічену людину, неперевершеного мрійника і архітектора Школи Майбутнього. По-третє твори В. Сухомлинського мають повчальний зміст і завжди легко сприймаються дітьми, тому використовуються у щоденній роботі педагогами.
    Складно виокремити аспекти навчально-виховного процесу про які б не говорив Василь Олександрович, тому вважаю, що завжди думки великого педагога залишатимуться актуальними, а його праці стануть настільними книгами освітян багатьох країн.

  6. Тепер так мало цінують учителя в суспільстві, що вивчення спадщини В.О. Сухомлинського як ніколи актуальне і необхідне. Його невичерпна мудрість спонукає нас до роздумів, якими шляхами йти, як можна вирішувати найважливіші проблеми сучасної школи. В.О.Сухомлинський — видатний педагог сучасності. І скільки б не пройшло часу його настанови, поради будуть корисними як для молодого педагога, так і для досвідченого.

  7. Между прочим Полтава тоже его считает своим, поскольку он учился у них в институте. Просто он интересен для узкоспециализированой группы туристов — педагогов.
    Вообще то годах эдак 2008-2009 у известного общественного деятеля Виктора Громового была идея создать в Павлыше на базе школы Сухомлинского центр педагогического туризма, ретрокласс и т.д. Но насколько я помню идею заговорили и …
    Хотя это было бы неплохо, там всё таки отличные места, пейзажи — Приднепровье.

  8. Почему только для туристов-педагогов? Мне кажется что все мы в какой-то мере педагоги, т.к. воспитываем своих детей. Почему же не воспитывать их по тем методикам, которые уже доказали временем свою результативность? Педагогика Сухомлинского в их числе.

  9. Ребенок всегда лучше поймет и воспримет сказку чем нравоучение. А сказки Сухомлинского очень любят дети

  10. В.О. Сухомлинський вважав казки духовним багатством народної культури. Дитина за змістом казки пізнає серцем життя народу. Він наголошував на необхідності розповідати й читати дітям казки “бо в них не тільки мудра думка, а й найтонше емоційне забарвлення слова… емоційна схвильованість, радість або смуток, захоплення чи порив, викликані повнокровним образом народної казки-ті найтонші духовні порухи, які ми пробуджуємо в дитині”. Сприйняття емоційної серцевини художнього твору чи життєвої історії починається із сприйняття казки.
    Найбільша цінність казки, звичайно, в її моралі. А мораль казки – це головна думка, це те, на що націлює вона маленького слухача, які моральні цінності закладає в його душі.

  11. Дійсно за допомогою казок Сухомлинського можна сформувати в маленькій дитині вічні поняття краси, добра, любові до природи, навчити перемагати образу та розуміти сенс людського покликання. Завдяки підтексту казки до маленького слухача приходить прозріння, і тоді багато проблем виховання вирішаться самі собою. Саме через казки найлегше достукатись до маленьких дитячих сердець.

  12. Казка впливає на дитину так само, як і приклад батьків. Але казки в більшості своїй вчать дітей тільки гарним речам

  13. Як не крути, а спадщина видатного педагога — дійсно невичерпне джерело, скарбниця,
    до якої звертається дошкілля Кіровоградщини.

  14. Василь Олександрович Сухомлинський — людина талановита і щедра. Його надбання в галузі педагогіки є актуальним і зараз.

  15. Не порівняти з сучасними казками, які наповнені жахливими і жорстокими героями.

Добавить комментарий