Про село…

Сьогодні вранці, в одній з соціальних мереж, мені надійшло повідомлення. Автор, Марічка Шиптенко, розумна, виважена і просто гарна дівчина. Марічко, дякую за вельми влучне означення ситуації, з твого дозволу ділюся з іншими.

«Сьогодні вранці я прокинулась з дивною метафорою. Якщо прийняти націю як цілісний організм, то в української нації метафоричний гепатит С. Хвороба, що багато років вражає печінку майже без симптомів, але на стадії коли симптоми проявилися, вилікувати вже неможливо. Печінка нашої нації це село, простий народ, який був хранителем традицій, культури і віри, колискою видатних особистостей. Так от, печінка нашої нації пропита до цирозу і роз’їдена гепатитом аморальності, бездуховності, втрати самоповаги. Її серце в Києві, ще б’ється і десь на периферії пульсує життя, дихають легені великих міст. Але необоротні зміни відбулися і ознаки їх візуалізуються неозброєним оком. Хтось ще намагається боротись за світле майбутнє, вчиняє завжди безрезультатні спроби, завжди…а може це вже агонія? І потрібні не ліки, а остання ін’єкція морфіну.»

Про село…: 62 комментария

  1. Якщо прийняти націю як цілісний організм, -А что это такое «украинская нация»? Поймем объект лечения-установим диагноз-найдем лекарства.

  2. Алекс, а что такое русская нация. Поясніть Вашим недолугим студентам будь — ласка. Яких Ви в свій час навчали.

  3. Костя, тема гарна! Що заважає? Запрошую до себе на дві дачі, працюватимемо в напрямку розвитку села і покращення загального стану тіла країни. Рукавички і лопату дам, можеш не витрачатись:)))))))))))))

  4. Уточню свою пропозицію: — в селі ніхто не хоче працювати, нікому не потрібно займатись проблемами села. Ми ж всі «гаражане» — гі..но нам ваняє і «балота»- смєрдіт. А проблема в тому ,що село завжди проживе без міста, а от місто без села — …. це питання

  5. А Костя Вам в наймити наймався?))))) Я думаю він як захоче попрацювати на землі то я думає знайде і час і бажання, і не буже чекати Вашого усного запрошення. :yes:. Ви , пані інколи своєю чи то простотою, чи то хамством замаскованим під простоту м»яко кажучи дивуєте.

  6. Баррикадное мышление,Анна.
    Речь шла об украинской нации,причем здесь русская?И как ответив на Ваш вопрос,я получу ответ от Кости на свой?

  7. Анечка а вам не показалось что вы предвзято отнеслись к Оксане? Я ничего типа -(наймався) в ее словах не уловил. Она там у вас в Ударе как слабое звено? Валим все на телку- она все снисет? Где хамство?

  8. Oksana Ignatenko говорит:
    17.06.2013 в 16:29
    ______________________________
    Та ні, українське село знищила радянська партійно — номенклатурна система у1932-1933рр, відбивши бажання набагато поколінь уперед працювати на землі, віднявши у селянина ті останні зернини хліба і прирікши уукраїнське селянство на голодну смерть, а потім і відсутністю на право документування аж до 1974 року. Плюс до всього цього відсутність розвиненої інфраструктури на селі — відсутність газопроводу, централізованого водопостачання, відсутність дорожного полотна, низькій рівень освіти, відсутність творчого розвитку для школярів та дітей дошкільного віку, а не те щор ви пишете смердить. До Вашого відома шановна — одна з розвинених країн Європи теж смердить, як перетинаешь кордон так і смердіть навозом, бо в цій країні широко розвинене аграрне господарство, говорячи простою мовою — в Голандії дуже смердить навозом, і нічого люди живуть і не тікають, бо інфраструктура в країні дуже розвинена. А те, що Ви пишете, це так, просто багнюкою облити когось. А щоб інфраструктура на селі була розвинена і люди не тікали держава мала б дотації довати на розвиток села, а не вижимати з села останні соки у вигляді податків та штрафів.
    Село без міста проживе, безумовно, без ремісників — а це гончарі, ковалі, швеці, вдягнеться село в одяг Адама та Єви і проживе, риб»ячимі і тваринними кісточками землю оброблятью тДля будівництва хатів глини накапають нігтями, бо лопати ж в місті продаються, нашо їм місто, аони ж проживуть, дах соломою перекриють , вручну на річці насмикають та перекриють, скло у вікна нашо, скло ж для вікон у місті купити треба, принципово село від скла для вікон відмовиться і хай дує взимку сніг у вікно, закалятися треба і літей закаляти треба. Прожива село без міста. Тільки тяжко буде жити, аж як уявлю як солодко буде жити, то не те що плакати, ридати хочеться!!! 😥 😥 😥 До чого ці провікаціїі заклики ну якось не можу зрозуміти, ну хіба що б сколи на блогах УЦ розвести. Ну тоді тренуйтеся, якщо це Ваша міссіфя в цьому житті. :whistle:

  9. Ух -ты, ёлки-палки …. Аня, я ничего против Костиного поста не имела!!! Я выразила свое мнение как непосредственно живущий человек с селе. Мы с ним неоднократно говорили на эту тему и сходились во взглядах. Разбежности у нас только по поводу одного журналиста и все. Не спешите записывать меня во вражеские ряды. А если я вас «дивую» то списывайте на слабоумие, Оксфорда не заканчивала.

  10. Ні Скаю, ви помиляєтеся, просто маю свою точку зору і висловлюю її. Просто вважаю, що Оксана хамить, а якщо людина хамить, то мені все одно до якої партії належить така людина. Он Саша Кочін мені не хамить і ми з ним чудово спілкуємося, хоч він із ПР. :yes:

  11. Не ну може в Оксани така менера спілкування, я просто звикла до іншої. Ну хай тоді не ображається. Не мала наміру образити. Як зрозуміла так і відреагувала. 😉 :yes:

  12. Іще раз повторюю, запитайте в Кості!!!! Якщо ви мене не розумієте ну то в чому моя вина?

  13. Скай не утруждайтесь. Я не могу навязывать свои благие намерения. Если Анна так считает, то это ее выбор! Я его принимаю

  14. У Вас слишком одностороннее представление об истории села в СССР и на Западе.Оценка не может быть однозначной по определению,поскольку крестьянство никогда не было однородным по своему социальному и имущественному составу. Если к обратиться к историю незалежной,то увидите,что ,как правило,речь идет о грабеже созданного в советский период.И это факт.А культурной помощи селу можно сообразить по преподавателям КГПУ,в котором много выходцев из села(вспомните истфак),окончивших столичные вузы и не потому только,что очень разумные,а потому что при поступлении были установлены квоты для выходцев из села,которыми они и воспользовались.Таким образом,селяне получили не только высшее образование,но и лучшее распределение-в вузы,а не школы(независимо от уровня подготовки).

  15. Я впевнений, що вона не образиться. Цій жінці далеко до тупих, хоч вона не раз сама себе намагається принизити. Я не дуже добре її знаю, але достатньо вивчив манери. Давайте обговорювати суть проблеми і суть посту :rose:

  16. Это вы про Вьюна? Оксана. вы меня удивляете! Не стоит. Такая персона не достойна вашего внимания. Плюньте и разотрите! Я думаю вы достойны лучшего! :rose: :rose: :rose: :rose: :heart: :heart: :heart: :heart:

  17. От тут от не можу не погодитися з Алексом.
    Союз все-таки чітко ставив на розвиток міст.
    Особливо якщо порівнювати консервативною у цьому плані Рос.імперією.
    Ну власне коммунізм — це був чисто міський проект, було зрозуміло. що комунізму у селі бути не може.
    І дійсно принаймні до часів застою соціальні ліфти для вихідців з села працювали гарно — і у союзі головним міг стати щирий селюк як той же Хрущов, чого звісно взагалі не можна було уявити для будь-якої західної держави.
    окрім того Союз дав селу певну базову інфрастуктуру у межах якої селяни могли розвиватися — школи, лікарні, МТС (не оператор), тощо.
    Цього всього не було за імперських часів, і тому я до певної міри розумію вихідців з села, які в совєцькі часи змогли самореалізуватися у місті у ролі керівників. Звісно що до 1913 року їх доля була перважно — низові робітники, або ж дрібні управляючі.

  18. З селом все просто.
    У тій формі у якій воно нібито існувало у 19 ст., воно існувати не буде.
    за сучасного економіко-соціального укладу воно може існувати у тій формі як воно існує на заході — тобто у формі умовно кажічи селян, які ведуть міський спосіб життя.
    гарний приклад -це коли у такого селянина поруч з будинком ростуть квіти а не буряки, а буряки ростуть на займаних ним площах.
    тому то знову ж таки все залежить від самих селян — якщо їх влаштовує доля темних та затурканих алкоголіків, які нібито володіють магічним каменем, нібито давно втраченим жителями міст — вони можуть ними бути. не влаштовує — давайте змінюйтесь.
    Інакше, ви просто вимрете, і через 50 років ніхто навіть книжки не напише, про це.

  19. хорошая метафора, не знаю, насколько верная, но с точки зрения литературности — мне понравилось.
    А села такие у нас есть! последний пример — Карбовка, где все жители хвалу возносят местному бизнесмену совершенно искренне — чисто, аккуратно, школа, садик, амбулатория — все процветает. Есть и заброшенные села, конечно… Но все «гепатитом» называть, мне кажется, тоже нельзя.

  20. Питання не у тому хто без кого проживе.
    Питання у рівні такого життя.

  21. От читаю все це,шановне товариство,і згадую неперевершеного Володимира Семеновича з його піснею «Товарищи учёные».На жаль,село й місто одне одного не зрозуміють -6 соток фазенди чи приватний сектор міста порівнювати з типовою садибою села -це як «Феррарі» з УАЗиком.Ця різниця була протягом століть -вона існує й понині.Але, замість того,щоб ці кордони стирати,більшість співрозмовників налаштовані на протистояння.Шкода….

  22. Скай, Вы слишком много знаете. Можно я как нибудь сама разберусь кто и чего достоин. Обсуждайте тему поста.

  23. Идет простой эволюционный процесс… Никто не отменял законы развития общества. Просто в пылу политических баталий все забыли о них. Коммунистический эксперимент откинул развитие общества до начальной стадии буржуазных отношений. Село же откатилось еще дальше до состояния рабовладельчества.Но постепенно все выравниваеться. Что в сельской, что и городской местности развиваеться крепостничество. А вся возня с демократией просто маска для обмана закордонных инвесторов!
    :bye:

  24. ну власне так — побудова феодального суспільства триває.
    При цьому якщо у містах, де населення має хоч якесь майно та свободу дій, є хоча б якийся протест, то бідні селяни протесують уходячи у внутрішню еміграцію алкоголізму.
    А от наші агро-патріоти, як здається, не проти існування такого кріпацького села, аби лиш селяни говорили про духовність, носили вишивані сорочки та співали пісень про калину та рушник.

  25. А що село у нас якимось чином подає голос?
    Що воно здатне до можливості висловлення своїх проблем?

  26. Я чомусь і зараз і колись ніде не бачив значних теорій і вкладів для розвитку села. В містах своя інфраструктура, місто розвивається. Село занепадає.

  27. К сведению госпожи Поляковой ещё в 70-е года на територии Кировоградской области ко всем центрам сельских советов были проложены дороги с твёрдым покрытием.
    При СССР была проведена полная электрофикация села. Почти во всех сёлах были построены школы, ФАПы, дома культуры.
    И труженики села могли отдыхать в санаториях и здравницах. Вот такие вот плохие коммунисты, гнобители села.

  28. Не факт, що ця електрифікація була потрібна, і зрозуміло, що у тих домах культури ніякої культури не було, а був магнітофон. касєти «Ласкового мая» та самогон у необмеженій кількості.
    Якщо хочете перевірити — прошу там і зараз все відбьувається як за совка.
    Тобто Ви, звісно, праві Союз дав селу певну інфрастуктуру в рамках якої селяни могли реалізувати базові потреби, натомість очевидно, що цей рівень був занизьким у порівнянні з тим, що було у містах.
    Тому то є певне нерозуміння: а може й не варто було город городити з цими будинками культури, а просто дати можливість селянам заробляти та реалізовуватися у містах?

  29. Так мировая тенденция однако — агрогорода.
    А город в первую очередь это инфраструктура.

  30. це які такі агрогорода Ви маєте на увазі?
    Дубай, Токіо, чи може Новий Йорк?)))

  31. Селам-капец. Доживут люди, которые сейчас не могут уехать и они просто перестанут существовать.

  32. Я думаю, Jesuit имеет ввиду маленькие то ли городки, то ли деревни Швейцарии. Только не подает виду. :whistle:

  33. Токио и Дубай это сельхоз регионы?
    Мировая тенденция — развития крупнотоварного производства.
    А опыт агрогородов — Подмосковье, Белоруссия.
    Естественно что это могут быть населённые пункты минимум от 5-6 тысяч населения.

  34. Феодально-крепостнический строй-это и есть конечная точка эволюции народа народа с рабским менталитетом.

  35. Понятно. Вся мировая тенденция свелась опять к Подмосковью и Белоруссии. :scratch:

  36. Так я розумію Підмосковє та Білорусь — це нові такі міста))))
    як я розумію мова йде про те, що поруч з містами активно розвиваються селища, що займаються переважно вирощенням с/г продукції для збуту у місті.
    І у цьому контексті прикладом може бути хоч би та ж Северинка.
    Підмоков’я звісно ж не займається вирощенням с/г продукції, ну хоча б внаслідок захмарних цін на землю.
    Я не знаю де ви бачили біля Москви потужне с\г виробництво, ну може там у Твері)))
    Але знову ж таки такі населенні пункти все таки входять у міську агломерацію та не є віддільними від неї.
    Тому про якісь окремі утворення я б напевно не казав.

  37. Ну чому ви так — звісно що капець селам із мрій агро-патріотів, селам з хатами-мазанками, духовністю та іншим причандаллям.
    натомість нині очевидно, що села залишаться у вигляді описаних Єзуїтом «агрогородів», причому існуваьти вони будуть не у формі «Білорусі та Підмосковя», а у формі тієї ж Северинки.
    Окрім того залишаться села, жителі яких будуть мати можливість працювати на с/г виробництві в серйозних компаніях.
    Враховуючи те, що агроринок у нас єдина галузь економіки, що зростає і буде зростати, перспективи певні є.
    Тому думаю, що верства селян знизиться до приблизно кількості 15 % від всього населення, але це будуть більш-менш адекватні члени суспльства, які будуть здатні забезпечити себе та матимуть певні перспективи розвитку.
    Таємничої духовності, хат-мазанок та тужливих пісень про кріпацьку долю вони не матимуть.

  38. Рядом с Москвой есть совхоз «Белая дача» , который обеспечивает весь город тепличными овощами. Но нужно понимать, что все что рядом с Москвой становится «золотым». Чуть-чуть подальше от Москвы ситуация с деревнями абсолютно другая.

  39. Для того, щоб забезпечити 15-мільйонну московську агломерацію тепличними овочами треба совхоз «Вірменія», або совхоз «Краснодарський край», не менше)))

  40. Конечно, и «Вірменія», «Краснодарський край» там принимают тоже активное участие.)))

  41. Европейской модели у нас не будет. Для этого надо отстаивать свои права. А кто их будет отстаивать? Это-неразрешима проблема. Поэтому, будет какая-то форма существования крепостных, которые будут работать на своих хозяев. Сейчас эта система, практически, сформировавлась.

  42. 1. Агрогород «Заря Подмосковья».
    2. Где в Европе с её земельным дефицитом вы видите возможность для развития крупнотоварного сельхозпроизводства???
    Или по вашему если что-то хорошее появилось в Белоруссии или РФ, а не в Европе — это однозначно плохо?

  43. Так це бувший совхоз Заря комунізма.
    Цьому «агрогороду» вже років 80-т))))
    Те, що його перейменували та нзвали «агрогородом» не значить, що там щось змінилося.

  44. Іспанія та Франція є серйозними постачальниками с/г продукції, щоправда значно дорожчої аніж фуражне зерно.
    Так само Польща, Румунія, Болгарія, та ж Італія — це неслабі с/г виробники, інша спарва, що вони не займаються виробництвом продукції з низькою доданою вартістю — типу кормових культур, чи неочищенної олії — це для них дійсно нерентабельно.

  45. Нет, по-моему это не плохо, а просто отлично.)))
    Проблема в том, что дефицит земли, пригодной для сельского хозяйства, не только в Европе. В России — это практически только Краснодарский край. А в Подмосковье, например, без теплиц не обойтись однозначно. И поэтому там больше шансов выжить именно у агрогородов. Кроме того, нужно помнить, для какого огромного города они производят сельхозпродукцию.
    Но кто сказал, что крупнотоварное сельхозпроизводство — это единственное лучшее для всех? Качество сельхозпродукции в Европе, например, намного выше, чем в Подмосковье. Фермерские хозяйства (мелкие и крупные) и так прекрасно справляются. И кроме того Украина по климату все-таки ближе к Европе.

  46. Ну почекайте — от тут от давали приклад Карбовки чи як її там, я наводив приклад Северинки, тощо.
    я не думаю, що такі села є такими вже депресивними, ну принаймні не більш депрсивними ніж міста.
    Отже можлива певна градація цих сіл та вихід за межі накресленого крейдою самим собі селянами кола.

  47. Ну вот тут то я согласна на все 100%. Если человек адекват он всега найдет чем себя занять и более того изъять из этого пользу.
    Даже в самом глухом селе с населением 10 душ , никто не мешает вести домашнее хозяйство и реализовать продукцию.
    Но набухаться же намного проще, что свойственно практически всем представителям сельской местности. Зачем он будет сажать картошку если ее жук сожрет. Зачем заводить птицу, лиса украдет и т.д. Проще наплодить кучу детей и пить водку за счет пособия на ребенка. У меня в соседях 3 таких семьи, потому знаю и вижу все своими глазами. Меняться им не охота, их устраивает такой образ и стиль жизни. Деградируем одним словом и абзац неизбежен потому что меняться и изменять свою жизнь в лучшую сторону никто не хочет.

  48. Все правильно — або ти змінюєшся на краще, або деградуєш.
    Інша справа, що я не зовсім розумію, чи проблема деградації аграріїв — це проблема інтелектуальна, чи це проблема вольова.
    Тому що нібито доступ до ЗМІ є в тому числі й у них, значить просто скоріш за все кріпацько-колгоспні моделі поведінки є засильно вкоріненими….
    не знаю, одним словом — не так часто з селянами спілкуюсь.

  49. Дело в том, что людям лень работать. Все насмотрелись сериалов и ждут чуда. А чудес сами знаете, не бывает. Для того,чтобы жить достойно нужно постоянно и плодотворно трудиться, иметь цель и двигаться в ее направлении.
    Как-то пришли ко мне несколько односельчан и просили помочь ( Настоятель местной церкви приватизировал участок земли на котором есть родник, и запретил бесплатно брать воду в роднике), я уже была готова связаться с журналистами, обратиться к юристам и местным властям, но как оказалось, это было нужно только мне. На встречу с депутатом который вызвался помочь пришло 5 человек из 400. Аргумент был диким :- ( якшо по стопарику наллють то підем послухаєм а нє то нашо воно нам). Действительно, зачем им вода. И самое страшное, что единицы которым не все равно, глядя на большинство просто опускает руки.

  50. Ну працювати то у селі можуть.
    так само як може працювати віл, кінь, або ж інша худоба.
    А от з власним саморозвитком — проблеми.
    І описана вами ситуація є цілком характерною для селянської свідомості і якраз показує небажання робити кращими себе та умови свого існування.

  51. Оксана, расскажите пожалуйста как разрешилась проблема :heart:

  52. Аня, Швейцария. Здесь все вперемешку: коровы, гуси, поля, фармацевтические заводы, производство часов, банки, медицинские клиники, международные организации. 😉

  53. Со стороны государства идет сильнейшая поддержка швейцарских производителей сельхозпродукции: например ограничен ввоз мяса для обычных покупателей из соседних Франции, Австрии, Италии, Германии. А стоимость его раза в два-три выше, чем в европейских странах. Таможенники регулярно проверяют и штрафуют пересекающие границу автомобили.

  54. …если находят незадекларированные излишки мяса и др. продуктов.

  55. С сегодняшнего дня моя точка зрения меняется радикально. Посмотрел сюжет о агрофирме Корнацкого и понял свою неправоту.
    http://ru.tvi.ua/new/2013/06/18/na_agrofirmu_oppozicionera_kornackogo_osuschestvlen_silovoj_zakhoplennnya

    Вы только посмотрите как украинская молодежь рвется на сельскохозяйственные работы :good:

    Я верю в возрождение украинского села!!! :yes:

  56. Я собственно и не сомневался. :good: Вы сегодня не многословны. Подробнее можно? :heart:

  57. Так в том-то и дело, что меняться никто не хочет. Я полностью согласен с Оксаной в том, что большинство жителей села просто забили на свою жизнь и существуют лишь буквально.

Добавить комментарий